1. Algemeen
Deze website is alleen bedoeld voor consumenten die NurtureGoods-producten (“producten”) online willen bestellen en geleverd willen hebben in Nederland, België en Duitsland. NurtureGoods aanvaardt geen bestellingen bestemd voor levering buiten Nederland, Belgie en Duitsland. Hieronder vindt u de voorwaarden waaronder de producten op deze website voor verkoop worden aangeboden. Door op het bestelformulier een vinkje te zetten in het vak dat verwijst naar uw acceptatie van deze algemene voorwaarden en de bestelling te plaatsen, geeft u aan akkoord te gaan met deze voorwaarden en hieraan gebonden te zijn. NurtureGoods behoudt zich het recht voor om deze voorwaarden op elk gewenst moment en zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen. Een dergelijke wijziging is echter niet van toepassing op bestellingen die zijn geplaatst alvorens de herziene voorwaarden op deze website zijn gepubliceerd.
2. Uw bestelling plaatsen
2.1. U kunt een bestelling plaatsen als u bereikbaar bent via een telefoon en een geldig e-mailadres hebt.
2.2. U kunt een bestelling plaatsen:
2.2.1. door het bestelformulier op de website in te vullen nadat u een persoonlijk account hebt gemaakt of zich op de site hebt aangemeld en op de juiste knop te klikken om de bestelling te plaatsen; of
2.2.2. door NurtureGoods op maandag t/m vrijdag van 08:00 uur tot 17:00 uur te bellen. NurtureGoods accepteert geen bestellingen die op een andere manier dan de bovenstaande manieren zijn geplaatst.
2.3. Wanneer u een bestelling plaatst, ontvangt u van NurtureGoods een webbestelnummer. NurtureGoods verstrekt dit nummer via de website, tenzij u de bestelling telefonisch hebt geplaatst. In dat geval ontvangt u uw webbestelnummer tijdens het telefoongesprek. Let op: dit webbestelnummer is alleen bedoeld ter referentie en betekent niet dat uw bestelling is geaccepteerd.
2.4. Door een bestelling te plaatsen, geeft u bij ons aan de producten te kopen die u onder deze voorwaarden hebt geselecteerd. NurtureGoods kan uw aanbod naar eigen inzicht al dan niet accepteren of kan het aantal producten verminderen dat we u leveren. Bestellingen die u plaatst zijn echter bindend voor u en kunnen na het plaatsen van de bestelling niet worden geannuleerd. Wel kunt u gebruik maken van het herroepingsrecht.
2.5. Als NurtureGoods uw bestelling accepteert, stelt NurtureGoods u daarvan op de hoogte door u een orderbevestiging te sturen. NurtureGoods stuurt u de orderbevestiging per e-mail. De orderbevestiging is van kracht vanaf de datum waarop de orderbevestiging naar u is verzonden. Als NurtureGoods uw bestelling niet kan accepteren, zal NurtureGoods proberen per e-mail, telefonisch of per post contact met u op te nemen.
2.6. De schermweergave van de kleuren, ontwerpen en producten kan afwijken van het daadwerkelijke uiterlijk of formaat van de producten die op de website worden aangeboden.
3. Levering van uw producten
In overeenstemming onder deze voorwaarden levert NurtureGoods u de producten die zijn aangegeven op uw orderbevestiging.
4. Prijzen
4.1. Alle prijzen zijn in Euro. Dit betreft de prijzen die op deze website zijn gepubliceerd op het moment dat u de bestelling plaatst. De prijzen die op de website zijn gepubliceerd, zijn inclusief verzendkosten en BTW.
4.2. Zoals aangegeven op het bestelformulier zijn bezorgkosten, indien van toepassing, voor uw rekening.
5. Uw producten betalen
5.1. U kunt uw producten betalen via de betalingswijzen zoals die van tijd tot tijd in de alinea over betalen op de website worden weergegeven.
5.2. U dient te betalen in de valuta die op uw bestelformulier staat aangegeven.
5.3. Als u met een creditcard betaalt, dient u de gegevens van uw creditcard in te voeren wanneer u de bestelling plaatst. Het bedrag wordt van uw creditcard afgeschreven wanneer de factuur wordt verstuurd of wanneer de producten worden verzonden. NurtureGoods zal het vervaardigen van uw producten niet starten en NurtureGoods zal de producten of diensten niet leveren totdat de verstrekker van uw creditcard het gebruik van de kaart voor betaling van de bestelde producten en/of diensten heeft geautoriseerd. Als NurtureGoods een dergelijke autorisatie niet ontvangt, zal NurtureGoods u daarvan op de hoogte brengen. NurtureGoods behoudt zich het recht voor de identiteit van de eigenaar van de creditcard te verifiëren door daartoe geëigende documenten op te vragen.
5.4. Als u betaalt via Ideal, zal uw bankrekening worden belast op het moment van plaatsen van uw bestelling. Indien uw bestelling niet wordt geaccepteerd, zal de prijs van het product onmiddellijk worden terugbetaald.
6. Levering van uw producten
6.1. Bestellingen op deze site kunnen alleen in Nederland, België en Duitsland worden bezorgd.
6.2. NurtureGoods verzendt de producten naar het afleveradres dat u op het bestelformulier hebt ingevuld en in overeenstemming met de door u gekozen leveringsoptie. Wanneer u verschillende producten bestelt die op verschillende adressen moeten worden afgeleverd, dient u voor ieder afleveradres een apart bestelformulier in te dienen. Leverings- en verzenddata die door NurtureGoods worden verstrekt, zijn slechts schattingen en NurtureGoods is niet aansprakelijk voor enig mogelijk verlies, schade of kosten als niet volgens de aangegeven leverings- en verzenddata kan worden geleverd. Indien een of meer bestelde producten niet op voorraad zijn, kan dit tot gevolg hebben dat de hele bestelling vertraging oploopt. Als dit het geval is, ontvangt u per e-mail of per post een schatting van de vertraging, maar de bestelling zal te allen tijde binnen dertig (30) dagen vanaf de datum op de orderbevestiging van NurtureGoods worden geleverd.
6.3. Het eigendom van en risico van verlies van uw producten worden bij aflevering van de producten overgedragen aan u.
6.4. Zodra NurtureGoods de producten aan de vervoerder heeft overhandigd, stuurt NurtureGoods u per e-mail (mits u een e-mailadres hebt ingevuld op het bestelformulier) of per post een bevestiging van de verzending.
7. Instructies voor retourzendingen en terugbetalingen
7.1.Voor bestellingen van NurtureGoods producten via bol.com geldt een retourgarantietermijn van 30 dagen via Bol.com en daarnaast een NurtureGoods garantietermijn van 6 maanden waarvoor je bij de NurtureGoods klantenservice terecht kunt. In geval van een malfunctie of missend product onderdeel kun je je verzoek mailen naar klantenservice@nurturegoods.nl met daarin je verzoek duidelijk beschreven, inclusief je bestelnummer, besteldatum, reden van defect en je adresgegevens. Je kunt het proces versnellen door een foto, video en of uitgebreide beschrijving van het defecte onderdeel toe te voegen. Onze klantenservice zal vervolgens het defect beoordelen en samen met jou naar de meest passende oplossing zoeken.
Voor bestellingen via de eigen fulfilment van NurtureGoods geldt dezelfde retourgarantietermijn van 30 dagen, maar dan via nurturegoods@klantenservice.nl in plaats van via bol.com. Daarnaast geldt hierbij vanzelfsprekend eveneens de NurtureGoods garantie termijn van 6 maanden waarbij je bij onze klantenservice terecht kunt voor specifieke verzoeken aangaande het aangekochte product om tot een oplossing te komen.
7.1.1. Gevolgen van de herroeping
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere manier van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip het eerst valt.
U dient de goederen onverwijld, maar in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden. De verzendkosten hiervan zijn voor eigen rekening.
7.1.2. producten uit een bundel- aanbieding, waarbij korting of een gratis product wordt aangeboden wanneer men een of meerdere producten koopt, kunnen alleen tezamen met de gebundelde producten worden geretourneerd. Mocht u een product retourneren uit een bundel- aanbieding, zonder de gebundelde producten mee te sturen, dan behoudt NurtureGoods zich het recht voor om een factuur te sturen voor de niet geretourneerde producten.
7.1.3.U kunt een product niet retourneren en geen terugbetaling vorderen als het betreffende product:
- a) software is die NurtureGoods u verzegeld en ongebruikt heeft geleverd en waarvan u de verzegeling hebt verbroken of die u van de website hebt gedownload; of
- b) een gepersonaliseerd en/of aangepast product is dat overeenkomstig uw specificaties is vervaardigd. U kunt geen terugbetaling voor een dienst ontvangen als u de dienst al bent gaan gebruiken.
- c) een hygiënisch product is dat in een gesealde binnenverpakking is aangeleverd en waarvan u de gesealde verpakking hebt geopend.
7.1.4. Als een product foutief is geleverd of onvolledig of defect is en als u denkt dat u volgens paragraaf 8 hieronder recht hebt op vervanging of reparatie, neemt u contact op met nurturegoods@klantenservice.nl. Uw verzoek zal op werkdagen binnen 24 uur beantwoord worden.
8. Garantie
8.1. productgarantie NurtureGoods -producten
NurtureGoods biedt 6 maanden garantie op de producten zoals vastgelegd op het met het product meegeleverde garantiebewijs en/of zoals mogelijk vastgelegd op de website. Op bepaalde producten (zoals aangepaste producten), zoals vastgelegd op de website, kunnen specifieke garanties van toepassing zijn. Mocht het door NurtureGoods geleverde product niet voldoen aan de toepasselijke garantie, dan zal NurtureGoods naar keuze en op kosten van NurtureGoods het product repareren of vervangen of na retournering van het product de aankoopprijs terugbetalen. Tenzij uitdrukkelijk in deze voorwaarden vastgelegd, wijst NurtureGoods hierbij, voor zover wettelijk toegestaan, alle uitdrukkelijke en geïmpliceerde garanties af. De hiervoor vastgelegde beperkte garantie heeft geen invloed op uw wettelijke rechten en laat deze onverlet.
8.2. Niet-NurtureGoods -producten/producten van derden
Alle relevante garantieclaims voor producten die niet van het merk NurtureGoods zijn (met inbegrip van niet-NurtureGoods -producten opgenomen in productpakketten of aanbiedingen) moeten worden ingediend in overeenstemming met de voorwaarden van een standaardfabrieksgarantie die mogelijk met de aangeschafte producten is meegeleverd. Met betrekking tot bestaande fabrieksgaranties: garantieclaims moeten eerst via nurturegoods@klantenservice.nl bij NurtureGoods worden ingediend.
8.3. Als u een consument bent, heeft u conform de wettelijke bepalingen omtrent consumentenkoop recht op een deugdelijk product. Bovenstaande bepalingen omtrent de door NurtureGoods geboden garantie zijn bedoeld als een aanvulling daarop en staan uw wettelijke rechten niet in de weg.
9.Aansprakelijkheid van NurtureGoods
9.1. In deze voorwaarden zijn onze verplichtingen en aansprakelijkheden met betrekking tot het leveren van de producten (en de uitvoering van telefonische ondersteuning en garantieservices) en de uitvoering van services volledig vastgelegd.
9.2. Behalve zoals in lid 9.3 hierna vastgelegd zijn er geen garanties, voorwaarden of andere bepalingen die bindend zijn voor NurtureGoods met betrekking tot het leveren van de producten of het verlenen van services, anders dan hetgeen uitdrukkelijk in de overeenkomst is vastgelegd.
9.3. Garanties, voorwaarden of andere bepalingen die voortvloeien uit of in verband staan met het leveren van producten en/of het verlenen van services die anderszins in de overeenkomst worden geïmpliceerd of ingevoegd volgens de wet, het gewoonterecht of toepasselijke wetgeving in het land waarin u het product of de services hebt gekocht of anderszins (met inbegrip en zonder beperking van geïmpliceerde bepalingen van kwaliteit, geschiktheid voor doeleinden, redelijke zorg en vaardigheid) worden hierbij voor zover wettelijk toegestaan uitdrukkelijk uitgesloten. NurtureGoods is er met name niet verantwoordelijk voor ervoor te zorgen dat de producten geschikt zijn voor uw doeleinden.
9.4. ONDER VOORBEHOUD VAN CLAUSULE 9.4 EN 9.5 IS NURTUREGOODS KRACHTENS DE OVEREENKOMST NIET AANSPRAKELIJK VOOR VERLIES VAN INKOMSTEN, WINST, OVEREENKOMSTEN, GEGEVENS OF VOOR GEVOLGSCHADE OF INDIRECTE OF ANDERE SCHADE, ONGEACHT WAARUIT DEZE VOORTVLOEIT EN ONGEACHT OF DEZE IS VEROORZAAKT DOOR ONRECHTMATIGE DAAD (MET INBEGRIP VAN NALATIGHEID) OF WANPRESTATIE OF ANDERSZINS. DE MAXIMALE TOTALE AANSPRAKELIJKHEID VAN NURTUREGOODS KRACHTENS DE OVEREENKOMST, ONGEACHT OF DEZE IS VEROORZAAKT DOOR ONRECHTMATIGE DAAD (MET INBEGRIP VAN NALATIGHEID) OF ANDERSZINS, IS IN GEEN GEVAL HOGER DAN HET DOOR U AAN NURTUREGOODS TE BETALEN BEDRAG MET BETREKKING TOT DE PRODUCTEN EN/OF SERVICES IN KWESTIE.
9.5. Dit heeft geen invloed op uw wettelijke rechten als consument, noch op uw recht de producten te retourneren zoals vastgelegd in clausule 7.
10. Contact opnemen met de NurtureGoods webshop klantenservice
Voor vragen over uw NurtureGoods webshop bestelling kunt u contact opnemen met nurturegoods@klantenservice.nl
11. Gegevensbescherming
11.1. Door uw bestelling te plaatsen, bent u ermee akkoord gegaan en begrijpt u dat NurtureGoods de uit uw bestelformulier verzamelde gegevens kan opslaan, verwerken en gebruiken voor het verwerken van uw bestelling. Deze gegevens worden uitsluitend gebruikt voor de verwerking van uw bestelling.
12. Overmacht voor NurtureGoods
NurtureGoods doet er alles aan om haar verplichtingen krachtens de overeenkomst na te komen. NurtureGoods kan echter niet verantwoordelijk worden gehouden voor vertraging of verzuim als dergelijke vertraging of verzuim wordt veroorzaakt door omstandigheden die redelijkerwijs niet in onze macht liggen. In geval van een vertraging voert NurtureGoods haar verplichtingen uit zo snel als dat redelijkerwijs mogelijk is.
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]